"Jeg træffer kvalificerede beslutninger gennem Overskrift"




Barbara Horowitz
Social Media Manager, DJØF

Fagforeningen Djøf har en række sociale medie-profiler, der skal skabe en relation til studerende og erhvervsaktive medlemmer. Det er Barbara Horowitz Johansen, der har det primære ansvar for at drive og udvikle tilstedeværelsen mod de erhvervsaktive medlemmer. Barbara mener, at monitorering er en del af arbejdet for at kunne træffe kvalificerede beslutninger.

Djøf anvender de sociale medier til at skabe en fortælling og for at knytte organisationen sammen med deres målgrupper. Der er en klar bevidsthed om formålet, når de starter en samtale på de sociale medier, og der er altid en direkte forbindelse til den overordnede forretningsstrategi.



Det er vigtigt at holde sig opdateret gennem monitorering

Barbara har mere end 6 års erfaring med at arbejde med sociale medier, og for hende er monitorering en fundamental del af det at arbejde professionelt med de sociale medier. Hun har været i Djøf siden 2015 og allerede inden Barbaras ansættelse, anvendte foreningen Overskrift til monitorering af sociale medier.

"For mig giver det super god mening, at monitorering af sociale medier bare er en del af det daglige arbejde. Det er vigtigt, man holder sig orienteret på alle mulige måder, og listening er en fundamental del af det. Jeg har også anvendt Overskrift på min tidligere arbejdsplads."



Kvalificerede beslutninger gennem Overskrift

Barbara anvender dagligt Overskrifts monitoreringstjeneste. Hun starter arbejdsdagen med at læse morgenmailen, der er en del af standardløsningen, for at få overblik og for at se, om der er noget, hun eller andre i Djøf skal reagere på.

"Gennem Overskrift får jeg et baggrundstæppe af viden, som er med til at kvalificere de beslutninger, jeg skal træffe i løbet af dagen. Morgenmailen er det første, jeg kigger igennem hver morgen. Her får jeg overblikket over, hvad der bliver sagt på de sociale medier og hvor det bliver sagt. Det er alt sammen med til at kvalificere mine afgørelser og beslutninger. Vi synes Overskrift egner sig rigtig godt til det formål," fortæller Barbara.




Prøv Overskrift gratis i 14 dage

Kunne mediemonitorering gavne din arbejdsplads? Tag en uforpligtende snak med en af vores eksperter og find ud af, hvordan Overskrift kan gavne jer. Du kan også teste Overskrifts mediemonitorering gratis i 14 dage for at se hvilken værdi, værktøjet kan tilføre dit daglige arbejde.

Prøv gratis i 14 dage






Prøv Overskrift gratis i 14 dage og få det fulde overblik