Technorati runder 50 millioner weblogs

Så har Dave Sifry igen gjort status over blogosfæren – og Technorati overvåger nu mere end 50 millioner blogs på verdensplan! Igen en fordobling af blogosfæren indenfor ca. et halvt år! Sifry er selv overrasket over at denne fordobling kan blive ved og spørger sig selv om der så er 100 millioner weblogs primo 2007?

technorati_graf.gif

Sifry delagtigør os også i andre statistikker så som antallet af blogindlæg (frekvensen er nu på ca. 18 indlæg pr. sekund!), fordeling på sprog og tid på dagen.

Som nogle af kommentarerne da også nævner, er det lidt ærgeligt, at han ikke nævner statistik for hvor “aktive” alle disse blogs er – f.eks. om der er nye indlæg indenfor de sidste 30, 90, 180 dage. Som nævnt tidligere her på underskrift er det nemlig en udbredt tendens – i hvertfald i den danske blogosfære – at en del weblogs bliver inaktive efter et stykke tid.


2 Comments

  • Nikolaj Stagis

    14. august 2006

    Hej Stefan og Over/underskrift…

    Jeg fik (igen) lige spørgsmålet om, hvor udbredte blogs er i Danmark og i særdeleshed, hvor mange virksomheder der blogger… Har I nogen idé om det? Hvordan kan vi finde ud af det? (jeg ville så frygtelig gerne give et svar – i hvert fald om de blogs som er åbne og tilgængelige, den “lukkede” brug af blogs af selvfølgelig helt umulig at sige noget om).

    Mvh. Nikolaj

  • Stefan

    14. august 2006

    Hej Nikolaj

    Det ser ud til, at weblogging generelt er ved at tage virkelig fat i Danmark.

    Når det kommer til virksomhedsblogs er det dog nok stadig ret magert herhjemme endnu.
    Det afhængiger selvfølgelig af hvordan man definerer “virksomhedsblog” eller Corporate blog, så hvis man ser bort fra blogs/feeds som bare er en simpel samling af nyheder og pressemeddelelser (en-vejs kommunikation) og kun ser på virksomheder/organisationer der forsøger at to-vejs-kommunikere med omverdenen er der nok kun en håndfuld.

    Vi har forsøgt at samle dem under emnet virksomhedsblog på Overskrift.dk: der er selvfølgelig de meget omtalte weblogs fra Arla, men derudover virker det som om det stadig mest er web- og reklamebureauer, som selv er “fremme på beate” og afprøver det nye medie som virksomhedsblogs stadig er.

    Det er som du siger nok ikke nemt at vide noget om de “interne” virksomhedsblogs, men jeg har på fornemmelsen, at mange firmaer (særligt indenfor IT, reklame, kommunikation …) for tiden forsøger sig med at afprøve Wikis og interne blogs som en del af kommunikationen med medarbejderne.

Comments are closed.