I dag lancerer Overskrift Live Wall.

Live Wall bliver aktivt en fast del af Overskrifts lyttetjeneste og vil fremover blive en essentiel del af værktøjskassen frem mod målet om bedre overvågning og monitorering af sociale platforme, samt muligheden for i sidste ende at danne sig et skarpere overblik. 

I sidste uge kunne vi på Overskrift løfte sløret for udvidelsen af Overblik tjenesten – Live Wall, der giver et bedre indblik i de nyeste og mest aktuelle nyheder og samtaler på tværs af de digitale og sociale platforme.

Den nye indgang til skarpere viden, sker i bestræbelserne på at skabe et endnu bedre produkt for vores kunder og samarbejdspartnere, med mulighed for at lytte med i alle døgnets 24 timer. Hertil giver tjenesten mulighed for at følge med i flere søgetermer på én og samme tid, sat op ved siden af hinanden. Live Wall begrænser sig ikke til ét medie, men rækker ud på tværs af dansk indhold på online kilder så nyhedssites, det offentlige, virksomheder, debatfora og sociale medier som Facebook, Twitter, Instagram, blogs etc.

livewall2

Eksempel på Live Wall med seneste omtaler fra overvågninger.

Tilgængelig er nøgleordet i den nye tjeneste og fremfor at bruge tid og kræfter på at skulle logge sig ind og selv manøvrere rundt og forsøge at skabe sig et samlet overblik over samtaler og respons. En af forcerne ved Live Wall, at virksomhederne via en eller flere skærme i redaktionslokalet eller på kontorerne, non-stop får adgang til et konstant informationsflow bygget omkring live-opdateringer med udgangspunkt i de udvalgte nøgleord.

Benjamin Rud Elberth, der til daglig rådgiver i digital strategi og taktik siger;

Jeg ville bruge værktøjet hvis der opstår krise eller hvis en produktlancering skal overvåges på det danske marked. Så kan man sætte det op på virksomhedens storskærm i kommunikationsrummet, så at alle kan se hvad der foregår, istedet for at der sidder en webmaster ude på et lukket dashboard og fortæller hvor og hvordan virksomheden bliver omtalt. Det giver en helt anden bevidsthed om hvordan man arbejder med nøgleordene.

Han tilføjer at det ikke at der ikke bare er nok at overlade kriser og produktlanceringer til onlineafdelingen, men at aktiviteterne går på tværs af silo og markedsområde eller kommunikationsfunktioner.

At det kræver stor involvering at holde sig opdateret på de sociale platforme er ingen overraskelse og det samme er kravet om de relevante værktøjer til at tilegne sig den nødvendige viden i en travl hverdag. Derfor er sammenhængen med det eksisterende kriseværktøj i form af sms-tjenesten og den nye Live Wall en essentiel del af at kunne overvåge og monitorere egne navne og brands, konkurrenter og kunder, følge op på i hvilke sammenhænge virksomheden bliver omtalt, modtagelsen den nyeste kampagne blandt målgruppen, politik på det ønskede fagområde, og ikke mindst forebyggelse af mulige shitstorms.

Thomas Wisborg, Digital kommunikationskonsulent hos Danmarks Lærerforening, fortæller;

Fantastisk overblik – og et seriøst supplement til TweetDeck. Live Wall giver mig som SoMe-ansvarlig en helt ny mulighed for at være på forkant i mit daglige arbejde. Det gælder også kollegaerne som lige om lidt kan følge med på storskærm i kommunikationsafdelingen via Live Wall.

For marketingansvarlige og community managere er det derfor altid muligt at være forkant med hvad der sker på de sociale platforme og hurtigt viderelevere relevant information på tværs af afdelingerne. Live Wall stiller brugeren i en stærk position og kan blandt andet være afgørende for at man kan reagere hurtigere på relevant viden fra sine overvågninger.

Charlotte Hede, Twitter-ansvarlig og kommunikationsrådgiver hos Ældre Sagen siger;

Vi glæder os rigtig meget til, at den nye Live Wall går endelig i luften, Vi har indtil nu arbejdet med TweetDeck, men Live Wall fra Overskrift går skridtet videre og inkluderer også websites, facebook, blogs osv. Det bliver brugbart for vores hverdag og jeg kommer til at have boardet til at køre non-stop på en separat skærm.

Live Wall er fra og med i dag klar til brug og kan uden tvivl ses som et stærkt supplement til de øvrige tjenester. Skulle du have spørgsmål til hvad den nye overblik tjeneste kan tilføje af værdi for din virksomhed, kan du besøge overskrift.dk og få en gratis prøveperiode.