"Noget af det første jeg gjorde, da jeg blev ansat, var at få Overskrift sat op"




Thomas Olsen
Digital Kommunikations­konsulent

Sociale medier er et stort satsningsområde for Carlsbergfondet. Ved sin ansættelse var en af Thomas Olsens første handlinger, at få Overskrift sat op. Thomas havde anvendt monitorerings­tjenesten på sit forrige job, og det var den erfaring, især i krisetider, samt de gode oplevelser med værktøjet, der gjorde, at han valgte at blive kunde endnu en gang.

Sociale medier en stor del af det daglige arbejde for Thomas Olsen, der er digital kommunikationskonsulent i Carlsbergfondet. Fondet er aktive på en række platforme, ligesom formanden, Flemming Besenbacher, er aktiv i debatten gennem egne sociale profiler. Derfor har medieovervågning en høj prioritet. Carlsbergfondet havde ikke et monitoreringsværktøj forud for Thomas’ ansættelse, men der var ingen tvivl for Thomas – de skulle have Overskrift.

”Vi skulle have et monitoreringsværktøj, og da jeg havde gode erfaringer med Overskrift, så jeg satte Overskrift op som noget af det første, da jeg blev ansat. Så havde vi værktøjet på plads med det samme”, fortæller Thomas Olsen.


Overskrift er et super godt værktøj - også i krisesituationer

Thomas har arbejdet med Overskrift i forbindelse med sit forrige job, hvor værktøjet var en kæmpe hjælp, da der var optræk til flere potentielle kriser. Gennem Overskrifts LiveWall kunne Thomas - og kollegaer, der til daglig ikke fulgte med på de sociale medier - hurtigt danne sig et overblik over de mange kommentarer, der væltede ind. Også i dag hos Carlsbergfondet bliver monitoreringsværktøjet brugt dagligt, blandt andet til at være på forkant af eventuelle kriser:

”Overskrift er et super godt værktøj. I det daglige bruger jeg Overskrift til generel medieovervågning, hvor jeg scanner morgenmailen som det første, når jeg møder ind, for at se om der er noget, jeg skal reagere på. Det kan både være, der er noget, vi skal like, eller kommentere på. Eller indhold vi vælger at bringe i spil på egne profiler. Det er ikke altid, vi bliver tagget i opslag, så uden værktøjet havde jeg ikke kunne opdage al omtalen – både positiv og negativ. Her er mail-alerten en fed funktion, så jeg kan blive adviseret, så snart der sker noget på de digitale og sociale medier, som vi bør reagere på.”


Vi supplerer vores presseklip med Overskrift for at være dækket helt ind

For Carlsbergfondet er det vigtigt at følge med i medierne og de har derfor en presseovervågning udover Overskrifts mediemonitorering. Ifølge Thomas supplerer de to tjenester hinanden godt, fordi de er dækket ind hele vejen rundt på monitoreringsfronten:

”Noget jeg også synes, der er rigtig godt med Overskrift, er, at vi kan bruge det i samspil med vores presseklip. For udover at være opdateret på, hvad der sker i pressen, er vi gennem Overskrift også dækket ind på sociale medier, men også online medier og hjemmesider, for eksempel universiteter, som ikke kommer ind via vores presseklip. Derfor er vi helt dækket ind i forhold til medieovervågning.”


Der er altid god og hurtig service

En anden ting der har været med til, at Thomas Olsen valgte Overskrift igen, er den hurtige og gode service, han har fået, og den gode dialog der er i forhold til Thomas’ profil:

”Der har altid været god og hurtig service, når jeg har haft brug for det. I er super gode og hurtige til at følge op, når der har været noget, og der er altid fundet en løsning hurtigt. Det er rigtig rart, at men ikke skal sidde og vente i flere timer eller dage for at få hjælp. Og så synes jeg, det har været fint og rigtig godt, at I nogle gange har kontaktet mig for at finjustere mine søgeprofiler, så jeg fik et mindre antal resultater.”

En vigtig del af medieovervågning er nemlig at få de relevante resultater og eliminere støj, så man enkelt og effektivt kan danne sig et overblik. Overskrift hjælper dig altid med at sætte dine søgninger op, så du ikke spilder tid på irrelevant indhold.


Prøv Overskrift gratis i 14 dage

Kunne du være interesseret i mediemonitorering? Tag en uforpligtende snak med en af vores eksperter og find ud af, hvordan Overskrift kan gavne jer. Du kan også teste Overskrifts mediemonitorering gratis i 14 dage for at se hvilken værdi, værktøjet kan give netop din virksomhed.

Prøv gratis i 14 dage






Prøv Overskrift gratis i 14 dage og få det fulde overblik