t #dkmedier sidste 24 timer

t #dkmedier seneste måned

t Mest aktive brugere

t Seneste tweets

  • 06:59

    Peter Rasmussen (@PeterRa58783464)

    Har medierne gjort dig bange for solskinsvejret, så stop dig selv. Nyd det i stedet. Varmt vejr er nemlig naturens egen blodtrykssænkende medicin, fordi blodkarrene udvider sig. Den store fare er kulde, der sender blodtrykket i vejret. #dkmedier QT @BjornLomborg (Bjorn Lomborg) Why is cold dangerous? Because it causes outer blood vessels to constrict to conserve core body heat, driving up blood pressure Here 2+ million measurements, 6 cities in the US 130+ is classified as high blood pressure https://t.co/XjrYi3dUlv https://t.co/XJM5WxcnCf

  • 06:35

    Bastian Barx (@BarxBastian)

    RT @Nordentoft1993 (Daniel Nordentoft): 🔉HØR DR-CHEF SVARE PÅ MIN KRITIK OM POLITISK BIAS OG INDRØMME »FEJL«👇 Deadlines redaktionschef blev forelagt min kritik af Danmarks Radios venstreorienterede slagside her til morgen på Radio4. Redaktionschef Jonathan Kargaard indrømmer, at det var en såkaldt »fejl«, da Deadline-værten Christian Bennike forleden dag indrømmede, at han er bange for, at centrum-højre-politikeren Nigel Farage en dag kan blive Storbritanniens premierminister. Men det er en letkøbt forklaring og dårlig undskyldning, at der blot er tale om en fortalelse af værten. For min kritik går ikke på den specifikke episode, men på det underliggende problem, at Danmarks Radio i sin kerne er venstreorienteret, hvilket farver den journalistik, de bedriver. Eksemplerne på denne politiske slagside er mange. Den kommer dagligt til udtryk i både kildevalg og vinklinger af emner og nyhedshistorier. Mest tydeligt er det, når DR bruger politiske aktivister som Maia Kahlke Lorentzen og Dina Amlund som uvildige eksperter, eller når mediemastodontens egne journalister og korrespondenter udlægger højreorienterede partier og mennesker som ekstremister - og slår dem i hartkorn med nazister, som de eksempelvis gjorde med AfD i Tyskland. Eller når DR decideret lyver om LGBT-relaterede forhold og historier i Østeuropa. Eller når de laver fordrejede valgtests, som tilgodeser og fremmer de venstreorienterede og globalistiske partier. Eller når DR ansætter den aktivistiske muslim Qasam Ijaz til at udøve censur. Eller når DR i vildledende dokumentarudsendelser fordrejer sandheden, såsom da de løj om Danmarks fortjenester i Grønland, eller da DR brugte brugte dramatisk underlægningsmusik og indsatte voldelige lydeffekter til at forstærke mistanken om, at politiet havde migranten Farhad ihjel, selvom sandheden var, at hans syriske familie blot havde holdt ham skjult i Tyskland. Kan nogen nævne ét eneste eksempel på en højreorienteret vinkling i DR-regi? For det må der vel være, når DR påstår, at de sikrer meningspluralisme i vores samfund? Jeg kan ikke selv komme på ét eneste eksempel. Jeg kan til gengæld nævne de første 200 eksempler med modsat fortegn. Danmarks Radio er en ræverød institution, og alle andre end dem selv kan se det. Danskerne er - med rette - trætte af at skulle tvinges til at betale for, at DR-journalister kan bedrive politisk aktivisme. Det er på tide at lukke DR! #LukDR #dkpol #dkmedier

  • 04:57

    john burmeister (@jburmeister4321)

    RT @cyrus_razavi (Cyrus Razavi): TV 2 interviewede i dag en kvinde fra Ashuraoptoget. Hun sagde, at fortællingen om Hussein handler om »at stille sig op mod undertrykkelse«, og at mange derfor kan relatere til den. Det er den polerede fortælling. Hussein var Muhammeds barnebarn, født ind i den arabisk muslimske elite og placeret helt øverst i det islamiske samfund. Ikke muslimer levede under muslimsk overhøjhed og betalte jizya. Ikke arabiske konvertitter, mawali, blev behandlet som socialt underordnede muslimer. Hussein drog mod Kufa, for at lede et oprør mod Yazid. Konflikten handlede om, hvem der havde retten til at styre kalifatet. Han var en rival til Yazid i kampen om lederskabet af det islamiske imperium. Han kæmpede ikke for at afskaffe imperiet, dets religiøse herredømme eller dets sociale hierarki. Alligevel bliver en intern magtkamp i den islamiske elite solgt til danskerne som en universel fortælling om de undertrykte mod undertrykkeren. Iranerne hørte den samme fortælling i 1979. Khomeini talte også på vegne af de undertrykte mod undertrykkerne. Da han fik magten, blev de selvudnævnte undertrykte selv undertrykkerne. Når religiøse magtbevægelser kalder sig de undertrykte, er det som regel andre, der ender undertrykt. #dkpol #dkmedier

  • 03:45

    CuiqueRuneOrder (@CuiqueRuneOrder)

    Og her direkte fra EU selv også https://t.co/jgrCxiv71w #dkpol #dkmedier

  • 03:42

    CuiqueRuneOrder (@CuiqueRuneOrder)

    Her er en source på det https://t.co/IbKQoeZArh Siden ingen normale main stream medier tør skrive om det #dkpol #dkmedier https://t.co/6c1d5nHKly