t #dkmedier sidste 24 timer

t #dkmedier seneste måned

t Mest aktive brugere

t Seneste tweets

  • 11:15

    Olhuve ∞/21M (@olhuveli1988)

    "Bitcoin, AI, and the Return of Human Creativity" https://t.co/c5fls7Svb2 #dkpol #dkmedier

  • 10:58

    Cyrus Razavi (@cyrus_razavi)

    Felicity, endnu et barn, der blev misbrugt og svigtet. Alt det jeg gengiver, bygger på pigernes egne vidnesbyrd fra rapporten "The Rape Gang Inquiry Report". I dag handler det om Felicity. Hendes beretning står i rapportens appendiks, fortalt med hendes egne ord. Hun indleder den sådan: "Det er første gang, jeg nogensinde har delt en fuld beretning om, hvad der skete med mig som barn." Læs den sætning igen. "Første gang". Som voksen. Ifølge rapporten skete det første overgreb kort efter hendes ottende fødselsdag. En mand bad hende hjælpe med at sætte en hylde op, lukkede døren bag dem og forgreb sig på hende. Bagefter sagde han, at hvis hun fortalte det til nogen, ville hun blive taget væk hjemmefra. Hun var otte år. Han var voksen. Det blev, med hendes egne ord, "starten på årevis af misbrug, voldtægt og tortur". Manden begyndte derefter at trafikere hende til andre mænd, i rapporten beskrevet som overvejende asiatiske uden for hendes lokalområde. Hun blev hentet efter skole, på de aftener hvor hun skulle have været i kirke, i weekender. Med taxa eller af mænd, der kom personligt. Ifølge rapporten fik Felicity at vide, at en af mændene "tilbad" hende og ville gifte sig med hende. At det var "Guds plan". At hun måtte konvertere til islam. Hun blev givet en bog om islam og fik besked på at lære den. Det blev præsenteret som kærlighed og skæbne. Det fungerede som kontrol. Hun beskriver huse, hvor piger blev holdt. Og i ét af dem et rum, hun kalder "straffe-rummet" — et sted, piger blev ført hen, hvis de blev anklaget for at have gjort noget galt. Det, hun ifølge rapporten var vidne til i de huse, er for brutalt til at gengive her. Det handler om vold mod andre børn. Om piger, der blev straffet for at have talt med politiet. Om piger, der forsvandt og som mændene bagefter pralede med, at de havde dræbt. Hun blev selv gravid flere gange som barn. Alle endte i spontan abort. Første gang forstod hun ikke engang, hvad der skete med hendes egen krop. Kontrollen blev holdt på plads med rene dødstrusler. Ifølge rapporten fik hun at vide, at hun kunne blive hakket i stykker og givet til svin. Hun blev transporteret i en kasse i en varevogn sammen med andre piger, nogle hentet fra udlandet for at blive solgt, piger der ikke talte engelsk. Mændene tvang børnene til at se på, når nogen blev straffet. Det var sådan, frygten blev vedligeholdt. På et tidspunkt forsøgte Felicity at tage sit eget liv med en af mændenes pistoler. Den gik ikke af. Ifølge rapporten blev de voksne rasende og hun blev truet med, at hun ville blive anholdt. Anholdt. Barnet, der forsøgte at slippe væk. Og så er der det, der binder hendes historie sammen med alle de andres. Hun blev ikke troet på. Ifølge rapporten oplevede hun igen og igen at blive afvist, mistænkeliggjort og behandlet, som om hun fandt på det hele. Da hun som 27-årig forsøgte at anmelde en af mændene, troede de hende ikke. I årtier bar hun det alene. Mareridt, flashbacks, dissociation, skam. Men hør, hvad hun selv siger, ifølge rapporten, om hvad der endelig begyndte at hele hende: At blive lyttet til. At blive troet på. At blive anerkendt. Det var det. Ikke en dom. Ikke en undskyldning fra en myndighed. Bare det at nogen endelig hørte efter og sagde: det var ikke din skyld. Det her handler ikke kun om onde mænd. Det handler om et samfund, hvor et barn kunne blive misbrugt fra hun var otte og hvor den eneste medicin, der virkede årtier senere, var den, alle havde nægtet hende hele vejen igennem: at blive hørt. Felicity ventede et helt liv på at blive troet på. Det mindste, vi kan gøre, er ikke at tie hende ihjel en gang til. Stilhed beskytter aldrig ofrene. Den beskytter kun dem, der helst vil slippe for sandheden. #dkpol #dkmedier

  • 10:56

    Karen West (@Karen51West)

    Som liberal og klassisk feminist er jeg næppe enig med @Rasmus_MunchS om kønsligestillingen. Det fandt han så ud af. Derfor har han inviteret til debat i morgen aften - med publikum. Jeg siger sjældent nej til en debat om frihed, men også ansvaret der følger med friheden, for såvel kvinder som mænd. Derfor har jeg selv følgelig sagt ja. #dkpol #dkmedier

  • 10:53

    Nickolei Granell (@N_Granell)

    Hvordan ser nepotisme og korruption ud 🥴 Udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M) ser tilsyneladende ikke det store problem med sin søns nye job, som ellers har mødt kritik. Det siger han til Politiken, hvor det lyder, at han 'ikke ved, hvilket konsulentjob sønnen har'. Kommentaren fra udenrigsministeren kommer, efter at medier har beskrevet, at Løkkes søn, Bergur Løkke Rasmussen, er blevet hyret som rådgiver af den britiske forsvarsvirksomhed Babcock til at stå for kontakten til politikere og ministerier i Danmark. Babcock er blandt flere forsvarsvirksomheder, der forsøger at vinde en milliardstor ordre, hvor der skal leveres nye fregatter til det danske forsvar til op mod 10 milliarder kroner stykket. Bergur Løkke Rasmussen har fået Babcock som kunde gennem sit konsulentfirma Spånberg Løkke. Og ifølge Lars Løkke Rasmussen skal Bergur Løkke Rasmussen 'da have lov til' at drive sin virksomhed. TV 2 og Ekstra Bladet har tidligere beskrevet, at et indkøb i den størrelsesorden, som fregatterne er, vil skulle behandles i regeringens koordinationsudvalg, hvor blandt andre Lars Løkke Rasmussen sidder. #dkpol #dkmedier

  • 10:40

    Carsten Andersen (@Carsten84527059)

    RT @jeppesoee (Jeppe Søe): Drone eller måge. “En lufthavn, der lukkede. En befolkning, der blev bedt om at tage det alvorligt. En fortælling om en kapabel aktør. Og nu en rapport om noget, der er så farligt, at vi ikke engang må læse, hvor lidt den fortæller. Vi skal forestille os truslen. Gøre den stor nok til at retfærdiggøre panikken og tåget nok til at ingen bagefter kan hænges op på noget konkret. Er det en udenlandsk operation. Er det en avanceret provokation. Eller er det bare en måge med en dårlig attitude og for meget selvtillid i modvind.” #dkpol #dkmedier Ny søeforklaring på bloggen: https://t.co/8oHCsNneFO