668 tweets det sidste døgn fra 311 personer

Relaterede tags: #dkmedier  #uddpol  #DKpol  #dkgreen  

t #dkpol sidste 24 timer

t #dkpol seneste måned

t Mest aktive twitterbrugere

t Seneste tweets

  • Stine Bosse / Christine (@BosseStine)

    05:40

    Det er helt overlagt 😯 … cracy 🤭 … Diversifying attention. #dkpol #EP QT @bmay (Brendan May) Pete Buttigieg is one of the smartest and most capable political communicators on the planet. This is extremely insightful on Trump. https://t.co/4uoPedcmNk

  • Mitchell 🤍💙 (@MitchellNava2)

    03:27

    Jeg er godt nok heller ikke den største fan af Pia K. Men synes godt nok efter denne nyhed, er blevet umenneskelige og ubehagelige i tonen. Ti stille eller som minimum, vis noget respekt. #dkpol QT @BjarkeCharlie (Bjarke Charlie) Hold nu kæft det er da en vidunderlig nyhed. Hejs regnbueflaget! https://t.co/NtK2P2veeK

  • Steffen Jørgensen (@Steffendus)

    02:30

    @whostig Palæstinenserne i Gaza skulle have holdt sig hjemme 7. okt. sidste år - det havde sparet dem for en masse ulykker. #dkpol

  • Steffen Jørgensen (@Steffendus)

    02:17

    DSV (De Sammensluttede Vognmænd) er i dag til stede på 6 kontinenter; et forestående opkøb i gigantklassen kan gøre DSV til verdens største logistikfirma; vi skal være stolte, når “lille Danmark” kan være med - og oven i købet være dominerende - på den helt store scene. #dkpol QT @leiftullberg (Leif Tullberg) 78-årig DSV-stifter har altid vidst, at DSV ville blive »fantastisk stor«: »Det troede vi på« Til info.-o😊 78-årig DSV-stifter har altid vidst, at DSV ville blive »fantastisk stor«: »Det troede vi på« I midten af 1990'erne skrev ledelsen i DSV, at transportfirmaets muligheder var »uendelige«. Den i dag 78-årige DSV-medstifter Leif Tullberg har aldrig været i tvivl om, at DSV kunne blive noget helt særligt. Erhvervsmanden Leif Tullberg var med til at grundlægge transportgiganten DSV i midten af 1970'erne sammen med blandt andre samarbejdspartneren Kurt Larsen. Arkivfoto: DSV TOBIAS HANSEN BØDKER Leif Tullberg har altid vist, at han og de andre medstiftere havde sat gang i noget særligt. Og at det kunne blive stort. Meget stort. »Det troede vi på,« siger den i dag 78-årige erhvervsmand til Finans. Sammen med forretningspartneren Kurt Larsen og en række danske vognmænd var Leif Tullberg i 1976 med til at grundlægge DSV under navnet De Sammensluttede Vognmænd. Siden er hans livsværk blevet en af verdens største speditører og har i dag omkring 75.000 ansatte i over 80 forskellige lande. »Jeg er selvfølgelig stolt over, at de gutter, der kom efter mig, har udviklet den endnu mere til noget, som vi troede på... helt tilbage. Vi troede på, at den kunne blive fantastisk stor, fordi konceptet er fantastisk. Og det har det så vist sig allerede nu, at den er - uanset om det opkøb lykkes eller ej,« siger han. De seneste mange uger har DSV været i forhandlinger om et muligt køb af den tyske konkurrent DB Schenker. Hvis opkøbet falder på plads, som det ifølge nyhedsbureauerne Reuters og Bloomberg er på vej til at gøre, bliver DSV formentlig verdens største logistikfirma. Leif Tullberg vil over for Finans ikke kommentere det mulige opkøb, og han understreger, at han ikke længere har noget at gøre med DSV. »Folk tror jo, at når man har været i en virksomhed i så mange år som mig, så ved jeg sikkert en hel masse. Men der har jeg det sådan, at når jeg forlader noget, så skal det ikke være sådan en gammel hund ovre i hjørnet, der spiller klog. Overhovedet ikke.« Den erfarne erhvervsmand lægger dog ikke skjul på, at han er stolt, når han i dag tænker tilbage på den virksomhed, som han har været med til at bygge op. »Jeg er meget stolt af virksomheden. Men jeg vil ikke påtage mig æren. Jeg har ikke skabt det, det er i dag, men jeg har været med til at lægge sporene, og det er jeg stolt af,« tilføjer han. Leif Tullberg har selv været adm. direktør i DSV, men har i dag ikke noget med virksomheden at gøre. Arkivfoto: DSV I det seneste regnskab landede DSV’s omsætning på 151 mia. kr. i 2023. Da den danske transportgigant første gang rundede 1 mia. kr. på toplinjen i regnskabsåret 1995/96, skrev den daværende ledelse - som blandt andet bestod af Leif Tullberg - en efterhånden berømt sætning: »DSV-koncernens fremtidsmuligheder er uendelige.« Allerede tidligt i forløbet troede Leif Tullberg også fuldt og fast på, at konceptet var noget særligt, fortæller han i dag til Finans. »Det koncept, vi byggede det op omkring, var jo, at vi skulle sidde imellem og fordele kapacitet. Vi skulle som udgangspunkt ikke selv have produktionsværktøjet. Dem skulle vi hente i markedet, og så skulle vi sidde imellem og hele tiden sørge for, at regningen gik videre. Vi skulle ikke løbe en for stor risiko, men vi skulle sørge for, at kunderne blev betjent,« siger han. »Og det udviklede sig og udviklede sig og udviklede sig. Mens jeg var med, købte vi vel 30 virksomheder eller sådan noget.« De seneste 25 år har DSV været igennem en bemærkelsesværdig transformation og har flere gange stået bag en række store opkøb. Blandt andet overtog firmaet i 2019 det schweiziske selskab Panalpina for omkring 37 mia. kr., og i et par år derefter havde DSV også Panalpina i sit selskabsnavn. Det forsvandt dog igen i 2021. I dag har selskabet fortsat hovedsæde i Hedehusene på Sjælland og er til stede på seks kontinenter. Leif Tullberg, der tilbage i 2002 selv var med til at ansætte den nuværende DSV-topchef Jens Lund, forlod DSV i 2007 og har siden fokuseret på blandt andet bestyrelsesarbejde. »Dem, der er kommet efter os, har været fantastisk dygtige. Det må man sige,« siger han. Citat fra Finans.. @dkpol @dkpol_net https://t.co/3GRotonOej

  • Mads Rørstrøm (@MadsRorstrom)

    01:56

    Er 62 år. Økonomisk blå. Menneskeligt rød. Som mange i min alder. Og nej, det giver ikke lilla (= M). Forstår ikke ‘de røde’. Alt handler om penge. Manglende penge. Flere penge. Tal dog om mennesker og vilkår. Ikke om penge. Penge er - og løser - ikke alt. For fattigt. #dkpol

Prøv Overskrift gratis i 14 dage og få det fulde overblik