t #dkpol sidste 24 timer

t #dkpol seneste måned

t Mest aktive brugere

t Seneste tweets

  • 23:34

    KMartell (@KMartell732)

    RT @LBMathiesen (Lars Boje Mathiesen): Så kører propagandaen igen. Det er sommer og dejlige varme temperaturer. Men mainstream medierne er i fuld gang. I TV-avisen her til aften har man lige et indslag om vejret, for at slutte af med en lille pige, som siger det ikke burde være så varmt i Danmark, lige efterfuldt af et indslag m/s klimarådet, som “ helt tilfældigt” lige kommer med deres anbefalinger om flere skatter og afgifter på folk, denne gang på flyrejser, her hvor det er sommer. Desværre er vi stadig i en situation hvor Hr. Og Fru Danmark ikke kan se at de bliver manipuleret lige op i ansigtet. Og man topper den da lige af med at interviewe tre som “ helt tilfældigt” siger at det synes de er helt ok, at man hæver afgifterne. Enten er du vågnet op og ser det, ellers gør du ikke. #dkpol #dkmedier

  • 23:26

    Christian Goth (@Christian_Goth)

    🎯 Der er umiddelbart et mønster her 🤔 Det hedder Mette og Barbara? 🤷‍♂️ #dkpol QT @S_B_Larsen (Steffen Larsen) Bemærk at Rigspolitiet skyder idéen om droner over Borrislejren ned her. De har undersøgt sagen, vendt og drejet alt der kan vendes og drejes og afviser at der var tale om droner. Kun i Nordjylland og over København har de sager hvor de ikke kan afvise at der var droner, men de kan heller ikke bekræfte at der var droner. Alt i alt, så var de meget stærke ord til pressemøderne fra de alvorstunge ministre ikke baseret på en fløjtende fis. Det hele mindede ifølge ministrene om tiden efter 9/11 og det var klare angreb mod kritisk infrastruktur, det var ifølge Statsministeren hybrideangreb i en tale til befolkningen. Og nu står vi tilbage med en fis i en hornlygte, til gengæld blev der i panik købt våben og udstyr og man fik skræmt borgerne. Var det så det rigtige udstyr? Who knows, der skulle vises handlekraft. Er det godt at skræmme sin egen befolkning? Kun for politikeren der kan høste stemmer på det. Men hvem i alverden har dog givet ministrene den klare tanke, at vi var udsat for angreb, hybridkrig og et 9/11? Politiet har ikke sagt det siger de, Forsvaret siger de heller ikke har. Så hvordan kommer den oplysning frem til Statsministeren og følgende ud af Statsministerens mund til den danske befolkning? Tja, Barbara Bertelsen skrev jo tilbage under Covid-19 til Justitsministeriet og til Fødevareministeriet at folk ikke var bange nok, der skulle skabes mere frygt for mink og mutationer, for man skulle hellere gøre for meget end for lidt. Den samme tankegang om at man skal gøre for meget end for lidt, den kan måske også føre til den her aggressive retorik som ikke er baseret på et eneste faktum. Det er simpelthen Statsministeren der ender med at skabe mistillid til sig selv, ved at konstatere ting som ingen myndigheder har sagt til hende. Jeg er fanme træt af det her, for det mindsker tilliden til vores myndigheder, det skader forholdet mellem borgere og politikere og det øger sandsynligheden for at den dag det er alvor, der tager borgerne det ikke seriøst. Det værste er at det har været et totalt kollaps af konkret viden om sagerne i ministerierne, man har ladet rygter løbe og panik florere. Man har endda selv pustet til rygterne fra ministrene og embedsmændenes side. Ingen trak i håndbremsen, det var bare med 100kmt lige ud, med håbet om at der nok var en farbarvej derude, men da de først havde jokket speederen i bund opdagede de, som en anden tegneseriefigur at de slet ikke havde grund under fødderne. Så lavede de strudsen. Ikke flere pressemøder, ikke mere snak om droner, ikke noget med at svare på Folketingsspørgsmål, ikke noget med at lade styrelser, myndigheder, forsvar eller politi udtale sig. Alle fik mundkurv på til nu, her lige inden sommerferien og efter valget. Så håber de at det hele bare bliver glemt. #dkpol

  • 23:26

    ⭐⭐⭐MunterBamse 🐻 Politisk Kryptozoolog (@MunterBamse)

    For de højreekstremistiske er der kun en muslim, den ekstremistiske muslim. Det synspunkt er en ekstremistisk løgn. #dkpol QT @Julie_C_G_Grove (Julie Grove) Klassisk protestantisk projektion at tro, at islam er en privat tro som luthersk kristendom. Men islam er kollektivistisk med ummah og sharia som kerne. Det, Rune skriver, svarer for en liberal til at sige, at for mange marxister i samfundet ikke er et problem. Islam er uforenelig med det liberale demokrati, som vi kender det. Et eksempel i Danmark: 76 % af indvandrere og efterkommere fra muslimske lande mener, at det bør være ulovligt at kritisere islam. Forklaringen ligger i, at ytringsfrihed er direkte i modstrid med sharia, og du kan ikke være troende muslim og acceptere blasfemi eller apostasi. Det handler ikke om ekstremisme; det er del af den klassiske islamiske grundetik, fordi islam er en kollektivistisk lovreligion. Protestantisme er derimod en nådereligion med individuelt ansvar, og derfor har man bedre mulighed for liberalt demokrati. Enhver, der er intellektuelt ærlig og forstår forskellen på den protestantiske og den islamiske grundetik, kan se, at for mange muslimer er et problem i praksis for vores frie samfund.

  • 23:18

    ⭐⭐⭐MunterBamse 🐻 Politisk Kryptozoolog (@MunterBamse)

    Kend din facist på, at de aldrig vil have ytringsfrihed, for dem de ikke lide. #dkpol QT @MalteLarsen_ (Malte Larsen) Åbner YouTube. Trykker på en video. Får en propaganda-annonce fra skattefinansierede Mellemfolkeligt Samvirke om, hvor uretfærdigt det er, at der stilles krav til opnåelse af dansk statsborgerskab. Det er på tide, at vi fjerne denne organisations offentlige bevillinger! https://t.co/8sI1d4cSYm

  • 23:12

    Steffen Larsen (@S_B_Larsen)

    Bemærk at Rigspolitiet skyder idéen om droner over Borrislejren ned her. De har undersøgt sagen, vendt og drejet alt der kan vendes og drejes og afviser at der var tale om droner. Kun i Nordjylland og over København har de sager hvor de ikke kan afvise at der var droner, men de kan heller ikke bekræfte at der var droner. Alt i alt, så var de meget stærke ord til pressemøderne fra de alvorstunge ministre ikke baseret på en fløjtende fis. Det hele mindede ifølge ministrene om tiden efter 9/11 og det var klare angreb mod kritisk infrastruktur, det var ifølge Statsministeren hybrideangreb i en tale til befolkningen. Og nu står vi tilbage med en fis i en hornlygte, til gengæld blev der i panik købt våben og udstyr og man fik skræmt borgerne. Var det så det rigtige udstyr? Who knows, der skulle vises handlekraft. Er det godt at skræmme sin egen befolkning? Kun for politikeren der kan høste stemmer på det. Men hvem i alverden har dog givet ministrene den klare tanke, at vi var udsat for angreb, hybridkrig og et 9/11? Politiet har ikke sagt det siger de, Forsvaret siger de heller ikke har. Så hvordan kommer den oplysning frem til Statsministeren og følgende ud af Statsministerens mund til den danske befolkning? Tja, Barbara Bertelsen skrev jo tilbage under Covid-19 til Justitsministeriet og til Fødevareministeriet at folk ikke var bange nok, der skulle skabes mere frygt for mink og mutationer, for man skulle hellere gøre for meget end for lidt. Den samme tankegang om at man skal gøre for meget end for lidt, den kan måske også føre til den her aggressive retorik som ikke er baseret på et eneste faktum. Det er simpelthen Statsministeren der ender med at skabe mistillid til sig selv, ved at konstatere ting som ingen myndigheder har sagt til hende. Jeg er fanme træt af det her, for det mindsker tilliden til vores myndigheder, det skader forholdet mellem borgere og politikere og det øger sandsynligheden for at den dag det er alvor, der tager borgerne det ikke seriøst. Det værste er at det har været et totalt kollaps af konkret viden om sagerne i ministerierne, man har ladet rygter løbe og panik florere. Man har endda selv pustet til rygterne fra ministrene og embedsmændenes side. Ingen trak i håndbremsen, det var bare med 100kmt lige ud, med håbet om at der nok var en farbarvej derude, men da de først havde jokket speederen i bund opdagede de, som en anden tegneseriefigur at de slet ikke havde grund under fødderne. Så lavede de strudsen. Ikke flere pressemøder, ikke mere snak om droner, ikke noget med at svare på Folketingsspørgsmål, ikke noget med at lade styrelser, myndigheder, forsvar eller politi udtale sig. Alle fik mundkurv på til nu, her lige inden sommerferien og efter valget. Så håber de at det hele bare bliver glemt. #dkpol